Rabu, 1 Jun 2011

" jangan cerita sama Dia "

jangan cerita sama Dia kalau kau buat semua perkara ikut nafsu.
kau kurang sana, kau tambah sini lebih.
Dia hanya melihat menunggu masa meletakkan kau ke dalam keinsafan.
sekejap masa sahaja jika mahu, maka jadilah apa yang Dia mahu.
Dia gengster segala gengster!!!
kau cari Dia sebelum kau jumpa kau dalam aku, kau akan jumpa pelik dalam aneh.

jangan salahkan aku punya rakan sama kawan kalau soalan nanti tiada jawapan dapat sakit.
Dia tarik apa yang dia punya bukan aku punya bukan kau punya.
jangan jadi sombong, bongkak gila.
aku pesan bukan pesanan, utusan asal semua tahu.
silam khilaf, hari ini mohon maaf tanpa surat, Dia terima.
tak perlu cop doktor mahupun pegawai 41.

ini kata dalam belit ada pelik.
tapi kau belit buat semua pelik tiada siapa boleh halang.
sama kau pemerintah yang aku sayang!!!


p/s: untuk kanak2 kecil yang main api jual warisan di sekolah.

1 ulasan:

  1. secebis Rasa untuk diuntai =)

    Bravo Gagak Puteh for this beautiful ' Jangan cerita sama Dia ' !!

    BalasPadam