Khamis, 9 Disember 2010

"katakan padaku"

katakan padaku kekuatan mana yang kamu pakai...
katakan padaku kebenaran mana yang kamu nyatakan...
katakan padaku seikhlas mana yang kamu berikan...

untuk sebuah pembangunan lahiriah orang di sekeliling mu....
lalu akan aku terbitkan kata-kata manis buatmu pabila pernyataan mu itu mampu membuat aku terdiam kaku tentang apa yang kau katakan padaku. Lantas keagungan itu milik mu jika kekuatan, kebenaran dan keikhlasan yang kamu pakai untuk menyatakan pemberianmu adalah yang paling istimewa.

Tiada secalit dakwat yang akan aku tumpahkan selepas itu melainkan untukmu bagi sebuah kontrak  pembangunan jiwa dalaman ku untuk segar bersamamu. Dalam penitian ke jalan itu, akan aku sorakkan namamu hingga menjadi bisik-bisik kecil marhean yang inginkan kesucianmu. Jika dulu bung Karno mahu menggoncangkan dunia hanya dengan sepuluh pemuda, kini aku akan menggoncangkan dunia dengan suatu kenyataan bahawa kekuatan, kebenaran dan keikhlasanmu adalah tulus....

jika!!! kamu membawa kekuatan, kebenaran dan keikhlasan itu seperti kehendakNya.


aku mohon kau katakan padaku........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan